حل مشکلات متداول اینترنت مخابرات سرابله

حل مشکلات متداول مخابرات سرابله

حل مشکلات متداول اینترنت مخابرات سرابله

حل مشکلات متداول مخابرات سرابله

رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ DSL

تا حالا شاید با قطع شدن چراغ DSL در حین کار با اینترنت مواجه شده باشید. یا حتی با افت سرعت شدید در باز کردن سایت ها و دانلود روبه رو شده باشید و در خصوص این مشکل با مرکز ارائه اینترنت خود تماس گرفته باشید و در جواب سوال مطرح شده شما: مشکل از سمت مخابرات است، ضعیف بودن سیگنال، داشتن نویز بالا و … را دریافت کرده باشید. اما وقت آن رسیده است که خودتان مشکل خود را حل کنید و وقت خود را به خاطر دریافت جواب از پشتیبان سرویس اینترنت خود تلف نکنید.  در این آموزش قصد داریم شما کاربران را با طریقه چک کردن میزان نویز و ...  آشنا کنیم.

در ابتدا یک توضیح مختصری در مورد ، SNR ها و Line Attenuation ها می دهیم:

  • SNR Margin Upstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت مودم تا DSLAM است.
  • SNR Margin Downstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت DSLAM تا مودم است.
  • Line Attenuation Upstream:  میزان نویز خط از سمت مودم تا DSLAM است.
  • Line Attenuation Downstream:  میزان نویز خط از سمت DSLAM تا مودم است.

مقادیر سرعت به دو قسمت Downstream و Upstream تقسیم شده است.

  • Downstream:  میزان سرعت اتصال مودم در دریافت دیتا است.
  • Upstream:  میزان سرعت اتصال مودم در ارسال دیتا است.

در صورتی که بخواهید میزان  موجود بر روی خط را مشاهده بفرمایید از صفحه  Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب بفرمایید.

درصورت بررسی پورت شما از سمت مخابرات، می­بایست SNR Margin DownstreamSNR Margin Upstream از ۳۰ به بالا و Line Attenuation UpstreamLine Attenuation Downstream از ۴ به  پایین  باشد  و با توجه به تاثیر موارد خطی که مربوط به بستر مخابراتی شما و یا اختلالات شبکه داخلی تان می باشد ، مقادیر مناسب در محل مودم به SNR Margin  از  ۱۵ به  بالا و Line Attenuation از ۳۰ به پایین متغیر خواهد بود. تا این قسمت امیدوارم اطلاعاتی در مورد  Snr و Line Attenuation کسب کرده باشید.

برای چک کردن و رفع احتمالی مشکل، مودم خود را به محل ورودی سیم های مخابرات به منزل برده و سیم های مخابرات را از سیم های منزل خود جدا سازید. مودم خود را به سیم های مخابرات متصل کرده! هنگامی که چراغ DSL روی مودم شما ثابت شد.

به کنسول مودم خود رفته و طبق توضیحات بالا مقدار SNR و Line Attenuation که بر سر خط منزل خود دارید را با داخل منزل مقایسه کنید. در صورت داشتن تفاوت بسیار این مقادیر مشکل از سر خط منزل شما می باشد و بایستی سیم کشی منزل چک گردد(راه حل­های زیادی وجود دارد)

در صورتی که مقادیر سیگنال های سر خط با داخل منزل شما یکسان بود مشکل شما از سمت مخابرات تا سر خط شما است که برای پیگیری این موضوع باید از سمت شرکت ارائه دهنده سرویس خود پیگیری کنید.

لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باندممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسب تری می باشد.

عواملی که باعث افتSNR  و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از:

  1. برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود داشته باشد.
  2. سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
  3. اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد.
  4. در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
  5. سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
  6. سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
  7. دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.